Audyt sprzedaży analizuje politykę sprzedaży w firmie i sprawdza efektywność podejmowanych działań w procesach wewnętrznych i zewnętrznych. Pomaga Kadrze Zarządzającej oraz właścicielom firm spojrzeć na proces sprzedaży z innej perspektywy. Pokazuje możliwości zwiększenia wydajności poprzez wdrożenie konkretnych działań aby cały czas rozwijać organizację.
Audyt procesu sprzedaży obejmie następujące obszary:
- Przebieg procesu sprzedaży
- Zarządzanie sprzedażą
- Metody sprzedaży
- Kanały sprzedaży
- Zarządzanie relacjami z klientami
- Strategię sprzedaży
- Standardy sprzedaży
- Ofertę handlową firmy
- Kompetencje pracowników
- Wsparcie sprzedaży
- Planowanie sprzedaży i kontrolę wyników
- Strukturę działu sprzedaży
- Systemy motywacyjne pracowników działu sprzedaży
- Obsługę klienta – proces, logistykę